Níže se můžete mrknout na vybrané firmy, kde jsem měl workshop či konzultaci. Další reference na vyžádání.
Web: www.MinutovyNetworking.cz
MN je vlastní projekt, kde konzultuji individuálně účastníky MN.
Před účastní na MN s nimi probírám elevator pitch, po účasti, jak s nasbíranými kontakty pracovat.
Web: www.gun-ex-usa.com
Konzultace s Petrem mě mimo jiné otevřela oči v tom, jak je důležitý Linkedin pro business. Do té doby jsem tam měl pouze základní údaje a jeho užitečné a praktické rady mi velmi pomohly. Nedívejte se taky na Linkedin pouze jako na „online životopis“. Po konzultaci s Petrem dostane Linkedin zcela nový rozměr.
Jan Marvan, CEO GUN-eX USA, Inc.
„Skoleni Petra o networkingu bylo velice uzitecnym doplnenim rady opomijenych softskills, ktere vyrazne rozsirilo moje prilezitosti dalsiho posouvani a smerovani kariery.
Nasledovanim jednoduchych rad a principu muzete svoje hodnotne kontakty (a tim potencionalni zamestnavatele/zamestnance/partnery) znasobit az exponenciálne.“
Jan Krivanek, Microsoft Headquarters; Redmond, WA, USA
"Být přirozeným networkerem je jednou z hlavních schopností moderních talent sourcerů a recruiterů. Petr pro nás vystřihl 3 hodinový workshop, kde jsme si tuto schopnost natrénovali, dali jí formu a dozvěděli se pár triků, jak udělat networking časově efektivní."
Josef Kadlec, spoluzakladatel GoodCall
Web: www.Ackee.cz
Školení od Petra bylo výborně připravené a navíc zábavné. I když dělám vlastní business 5 let a přednáším na ČVUT dozvěděl jsem se soustu praktických věcí.
Ing. Martin Půlpitel Co-founder | CEO
“Po hodinové osobní konzultaci s Peťou jsem měl hlavu jak meloun, a to je správně. Dozvěděl jsem se víc praktických rad, než jsem stíhal zapisovat a ještě nějakou dobu je budu všechny zpracovávat. Rozhodně "Worth every penny.”
Jan Ondrášek - šéfredaktor a spoluvlastník Mentor magazín, Dialogum a.s.
Petr je skutočný majster svojho remesla. Konzultácie sú vhodné ako pre začiatočníkov tak aj pre pokročilých networkerov. Petr robí všetko srdcom a je to z jeho služieb cítiť.
Tibor Szabo, spolumajitel Inqool a.s.
Networking je komplex několika aktivit, díky kterým si můžete vybudovat kvalitní síť kontaktů.
Pomáhám firmám, ale i jednotlivcům s nejrůznějšími oblastmi networkingu. Od strategie, jak navázat obchodní partnerství nebo jak pozvat zajímavého člověka na oběd, až po udržování a rozšiřování sítě známých a obchodních partnerů.
Především - strašně mě baví pomáhat lidem, seznamovat a propojovat zajímavé osobnosti a kontakty, díky nimž mohou dotyční růst, posunovat se vpřed, zdokonalovat nejen své podnikání či firmu, ale také svou osobnost jako takovou. Sám jsem zažil několikrát nepříjemnou zkušenost, kdy jsem v minulosti ve svém podnikání několikrát narazil, že mi nikdo „neotevřel dveře“, abych se dostal ke kompetentním lidem ve firmách a emaily a telefony sekretářkám byly bez výsledků.
Networking je běh na dlouhou dobu, pokud hledáte nějaké podvodné a manipulativní techniky, jak za krátkou dobu dosáhnout nějakého profitu. V tomhle případě se mi, prosím, ani neozývejte. Podstatná část networkingu totiž vychází z pomoci druhým. Krásné je to, že určitá Vaše pomoc dotyčného rozzáří jako vánoční stromeček a Vás to třeba stálo 20 vteřin Vašeho času.
Na školeních networkingu čerpám z vlastních zkušeností, tudíž nejde z mé strany o strohou a nudnou teorii z učebnic.
Proč vlastně networkovat. Díky inspirativním příběhům zjistíte, jak se dá „jít štěstíčku naproti“.
Jak si správně vytvořit svůj tzv. Elevator pitch (výtahová řeč aneb jak se představit v pár sekundách, tak aby to pochopila i vaše babička).
Př.:
Špatně: „Naše firma se jmenuje Trade Zone s.r.o., jedná se o službu Minutový networking. Jsou to akce, které se konají v České republice na nejrůznějších místech. V Praze, Brně … Je tam vždy připraveno 10 stolů, 20 židlí. … Blablabla“ … mluvil jsem asi půl minutu a pořád nevíte, o co jde! TAKTO TEDY ROZHODNĚ NE!
Dobře: „Naše firma pořádá akce pro zajímavé lidi, díky které můžete potkat 10 inspirativních lidí během 1 hodiny!“
Proč networkovat a jak se umět šikovně odprezentovat je samozřejmě jen zlomek toho, co se ode mě dozvíte.
Učím způsoby, které je možné aplikovat do svého života hned od zítřka. Žádná složitá teorie.
Zaujalo Vás to? Pak čtěte dále, prosím!
O čem je networking? Myslíte, že o získávání přátel? Ne.
Každý má pár nejlepších přátel a pak několik kamarádů. Cílem networkingu je budovat si síť známých , tedy těch lidí, kteří ví, kdo jste, co umíte a jak si můžete být vzájemně prospěšní. Pokud se z toho známého vyklube časem kamarád nebo přítel, je to samozřejmě příjemný bonus, nicméně jak jsem říkal, tak cílem networkingu je tvořit si síť známých.
Networking se dá dělit na online/offline, na cílený/organický apod.
Určitě ta nejefektivnější cesta je cílený offline networking, tedy - bavit se s lidmi, kteří jsou Vám přímo prospěšní a Vy jim. Bavit se osobně. Nicméně často se právě může stát to, že Vy se např. potřebujete dostat do firmy XY k majiteli/řediteli a nemáte tam jakékoli spojení. Marně se tam snažíte dostat a pak potkáte na nákupu v supermarketu u nízkotučných jogurtů spolužačku ze střední a zjistíte, co dělá (něco úplně mimo obor), ale jednou z otázek, které položíte zjistíte, že má za manžela právě toho ředitele firmy, kam se snažíte už 2 roky dostat.
Takže obecně radím lidem, zajímejte se o lidi, bavte se s nimi, udržujte vztahy.
Spousta lidí si neustále na něco stěžuje. Co se týče networkingu v 21. století, tak není opravdu nač si stěžovat. Vzpomínáte si, jaké to bylo před 20 lety? Skoro nikdo neměl mobil, posílaly se faxy, volalo se z telefonních budek nebo na pevné linky, posílali se dopisy. Jednak to stálo všechno hodně peněz, ale hlavně to všechno zabralo spoustu času. Dneska sednete k PC a vyřídíte 100 emailů během dvou hodin. Jdete na schůzku a po cestě vyřídíte další 2 hovory osobně. A to v podstatě zdarma! To před 20 lety nešlo! Dnešní doba je na budování a udržování vztahů jak dělaná a proto nazývám networking klíčovou dovedností 21. století!
Mnozí z vás jste určitě zažili ten stav, kdy jste ani svůj nápad/projekt/firmu nemohli odprezentovat dotyčné firmě, protože na email nikdo neodpovídá a přes sekretářku se po telefonu nedá prokousat dál. A přitom by stačilo pouze, kdyby Vám ten známý, kterého jste viděli 2 krát v životě (ne nutno kamarád, se kterým se znáte 10 let), „otevřel dveře“ stylem: „Pánové, tady máte na sebe čísla, zkuste si na mobilu během 5 min. říct, co Tomáš dělá, jestli by to bylo pro Tebe, Kamile, zajímavé. Níže posílám kontakty.“
Pak samozřejmě záleží na kvalitě produktu/služby a na schopnosti dotyčného prezentovat danou firmu.Často se setkávám s tím, že většina lidí neumí říct úderně a zajímavě, co dělají. Často se na otázku: „Čím se zabýváte?“, dostávají odpovědi typu: „Ehm, dělám na pozici xxxx ve firmě xxxx“. Hm, pěkný, ale, co já s tím? Učím lidi spíše jinou formu elevator pitche. Takovou formu, díky které vtáhnou do děje dotyčného.
Jedna z dalších základních dovedností dobrého networkera je umění ocenit a pochválit. Nemyslím tím vtíravě chválit všechno, co vidíte! To je nepříjemné. Mám na mysli situace, kdy dotyčný má např. zajímavý blogpost nebo přednášku, popř. Vás seznámil s někým fajn. 80% lidí pak mlčí a nechá to bez další reakce. Dejte si ten čas a napište dotyčnému: „Velmi zajímavá myšlenka, ta Vaše přednáška měla v sobě velmi inspirativní postřehy“, popř. „Díky moc za spojení s xxx, velmi jsme si sedli a příjemně popovídali, máte skvělý cit na propojení lidí.“ Popř. když někoho představujete, tak neříkejte: „To je Pavel, fotograf.“, ale: „To je Pavel, který dělá neskutečně krásné fotky“. V podstatě to stejné, ale druhou variantou ho potěšíte mnohem více. V první variantě si necháte to, že krásně fotí pro sebe.
Vytvořte si návyk v pomáhání druhým. Pokud máte zajímavý tip na knížku, na konferenci, která by dotyčného mohla zajímat, vzpomeňte si a pošlete mu tuto informaci, velmi si toho bude považovat. Že Vás to stojí 3 min. času? Ano, to je sice pravda, ale ten pocit, že jste někomu dali hodnotu je skvělý, co myslíte? Navíc člověk cítí určitý „dluh“ a velmi často se stává, že Vám pak na oplátku poskytne třeba jinou zajímavou inspiraci, která ho stojí taky 3 min. času, ale Vám vydělá např. zajímavé peníze, které budou několikanásobně převažovat ty Vaše 3 min., které toto spustili nebo díky té informaci.
Jak jsem zmiňoval na začátku, tak vztahy stejně jako svaly, se nedají vybudovat za 10 min. Mnoho obchodních zástupců nechápe, proč se jim nedaří prodávat svůj produkt. Často je to způsobeno tím, že dotyčný produkt nutně nepotřebuje a nemá nejmenší potřebu si ho kupovat od cizího. Pokud se ale prodejce přestane na potenciálního kupujícího dívat jak na chodící bankovku a začne se o něj zajímat, co ho trápí, co řeší za problémy, co potřebuje vlastně, tak pak ve finále často i prodá (třeba později).
Marné jsou již Vaše snahy, vytvářet kvalitní obchodní vztahy? Naučím Vás být v téhle džungli king, Petr Krejčí konzultace networking !
Neutíkej před hrochem-najdi s ním společnou řeč
Jedna z dalších klíčových věcí v dnešní době internetu je určitě mít skvěle vyplněný svůj Linkedin profil
/od url adresy s Vaším jménem viz https://www.linkedin.com/in/pkrejci po nadefinované dovednosti/.
Na Linkedinu se dá navíc skvěle „online networkovat“ /od personalizované zprávy při úvodním spojení, přes potvrzení dovedností či textového doporučení až po sledování jeho aktuálního počínání v dané práci./
Takže všichni, kteří nemáte ještě 100% vyplněný Linkedin, tak šup na něj. Při vymýšlení popisu, co děláte, si dejte záležet. Zkuste být originální. Projektových manažerů, IT PHP, manažerů je spousta, odlište se, dejte si tam citát, který máte rádi nebo popište vtipně, co děláte. Např. Igor Třeslín, zakladatel obědového portálu Lunchtime.cz tam měl „Šéfkuchař obchodu“.
V případě, že budete mít zájem o osobní konzultaci networkingu nebo workshop pro Vaši firmu, neváhejte mne kontaktovat na Petr@Networking.cz
„Skoleni Petra o networkingu bylo velice uzitecnym doplnenim rady opomijenych softskills, ktere vyrazne rozsirilo moje prilezitosti dalsiho posouvani a smerovani kariery.
Nasledovanim jednoduchych rad a principu muzete svoje hodnotne kontakty (a tim potencionalni zamestnavatele/zamestnance/partnery) znasobit az exponenciálne.“
Jan Krivanek, Microsoft Headquarters; Redmond, WA, USA
"Být přirozeným networkerem je jednou z hlavních schopností moderních talent sourcerů a recruiterů. Petr pro nás vystřihl 3 hodinový workshop, kde jsme si tuto schopnost natrénovali, dali jí formu a dozvěděli se pár triků, jak udělat networking časově efektivní."
Josef Kadlec, spoluzakladatel GoodCall